reklama

Chrobák

Som chrobák. Agonum sexpunctatum. Prechádzam sa po lesnej cestičke a čakám na smrť. Môj životný cyklus je na konci. Našiel som samicu na párenie, pomohol som rozložiť takmer kilogram bioodpadu a viac som svetu zbytočný. Nebojím sa však smrti. Moji potomkovia budú rovnako disciplinovane poslúchať inštinkt a zákony prírody.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Blíži sa človek. Homo sapiens. Prechádza sa po lesnej cestičke a nečaká na smrť. Jeho životný cyklus ešte nie je na konci. Neviem či našiel samicu na párenie, ani neviem čím pomohol svetu. Iste sa však bojí smrti. Jeho potomkovia zrejme budú rovnako ako on rozmýšlať deštruktívne a bojovať proti zákonom prírody.

Prichádza bližšie, a ja už viem, že som sa dočkal konca svojho života. Moje pestré sfarbenie, ktoré slúži na odplašenie predátorov na človeka funguje úplne opačne. Zaujmem ho, a skončím na špendlíku alebo nalepený na jeho podrážke. Utekám čo mi nohy stačia, no jeho jeden krok je dlhší ako môjích 150. Bojujem o život, lebo chcem, aby moja smrť bola dôstojná. Kiežby som tak skončil ako potrava. Kiežby som tak mohol aj svojou smrťou pomôcť prírode. Už je úplne blízko. Nedovidím až na jeho ruky či si vyťahuje krabičku, no moje inštinkty mi vravia, že možnosť s podrážkou bola správna. Dvíha nohu, a... prekračuje ma.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Som človek. Homo sapiens a mám chrobáka v hlave. Zaumienil som si byť priateľom s prírodou.

Mišo Pavlik

Mišo Pavlik

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

neberte moje názory vážne, som len študent :) Zoznam autorových rubrík:  bielačiernaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu